2021. április 27., kedd

Barátságban önmagunkkal.

Te hogyan beszélsz önmagaddal?


Ha barátságtalanok vagyunk magunkhoz, az nagy megrázkódtatást, szorongást okoz. 

Például azzal, hogy bűntudatkeltő szavakat használunk gyakran belső párbeszédeinkben. Ezek a következők: Nem tudom. Kéne. Kell. Ezek a kifejezések mind azt sugallják, hogy nincs bátorságunk, erőnk, és megfelelési kényszerünk van.

Érdemes lenne helyettük a következőket mondanunk magunknak: Tudom. Választom. Akarom

Amit agyunk sugall, az nem feltétlenül igaz. Gondolok itt bevillanó múltbéli emlékekre, amelyek felcímkéztek minket, mások gondolataiként.

Sokan gyermekkorukban önbizalmat leépítő mondatokat hallottak a szüleiktől vagy pedagógusaiktól, és azt cipelik teherként felnőttként. Tudatosítsuk, hogy ezek, mások gondolatai, nem a miénk, és hagyjuk, hogy eltávozzanak. Mi nem vagyunk egyek az érzéseinkkel, ne azonosuljunk velük, azok csak a pillanatnyi érzések! Nehéz helyzetben ezek a negatív, nem valós megjegyzések visszaköszönnek az ember gondolataiba. Ilyen mondatok lehettek a következők: Te nem vagy életrevaló. Hülye vagy fiam. Így nem viszed sokra az életben. Te is csak egy nő vagy, mint anyád. 


Érdemes az alábbi mondatokkal erősíteni magunkat:

- Pontosan tudom, hogy mi a jó nekem.

- Erős vagyok és tehetséges.

- Bármit meg tudok tenni, amit célul tűztem ki.

- Csodálatos nő/férfi vagyok.

- Kiegyensúlyozottan élek, és gondolkodom.

- Figyelmemet arra irányítom, amiről tudom, hogy jó nekem.

- Feltétel nélkül szeretem és elfogadom énemet.

- Szeretnek és védett vagyok.

- Másokat tisztelő, szerető, támogató ember vagyok.

- Bízom saját bölcsességemben, Isteni lelkemben.

- Szeretetteljesen támogatom a gyermekeimet.

- Sikeres vagyok.

- A békés, hálás, gyógyító, szerető gondolatokat választom.


Több kísérlettel bebizonyították tudósok, hogy a virágok haldoklásba fordulnak, ha nem megfelelően beszélünk hozzájuk. Ők növények, érzékelik a szavainkat, rezgéseinket, energiáinkat, úgy, mint minden más élőlény. 

Ezért gondolkodjunk, hogyan bánunk saját magunkkal, és másokkal!

A békés gondolatok eredménye, a lélek békéje.


Bátor vagy és önmagadat barátodul fogadod?  :-)



Fotó: Pixabay


Szeretettel:

Pam Krisz coach

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kontroll

  Kontroll   Neked mit jelent a kontroll? Kontroll, mint irányítás, ellenőrzés, uralom, önuralom? Mit, kit kontrollálsz, és hogyan? ...